Porten till Alvaret

Porten till Alvaret
Foto: Annika Lund

torsdag 2 februari 2012

Nytt försök

Hej alla

Jag vet att jag var på väg att starta upp denna blogg tidigare, detta när nu Gripen Gas AB tänker borra på vår ö. Men det tog stopp redan innan det riktigt startade, tyvärr :-).

Vad var då felet? Jag startade denna blogg när våra kära politiker var i en process att slå ihop kommunerna till en på ön, inte i grunden en felaktig tanke, men i grunden ett felaktigt sätt att göra det på. Detta började jag att protestera mot. Resultatet senare i valet blev att ingen sammanslagning blev av, just då i alla fall. Det gjorde att själva orsaken till att starta bloggen försvann. Men sen dök då Gripen Gas upp, för att borra här, och därmed ett nytt ämne att börja skriva om, tyckte jag då i alla fall :-). Jag har engagerat mig i frågan, men mer då i FB gruppen stoppa borrningarna på öland, och hade en tanke på att använda denna blogg också.

Men nu när jag tänker efter lite, så blir det åter igen en enfråge sak, att just vara emot något specifikt, och ärligt talat, så tycker jag det är lite energislösande att bara driva en fråga, och att bara vara emot, blir lite negativt i längden, och det vill jag egentligen inte, för jag är inte en negativ person.
Jag vill hellre se möjligheter än problem, jag vill hellre ha roligt.

Så nu har jag bestämt att ta upp bloggen igen, men inte med en fråga som jag är emot, utan en större fråga jag är för.

Jag är för vår vackra ö Öland, jag tror på att kraften finns bland medborgarna här på ön, att förändra, komma med ideer, att helt enkelt utveckla Öland framåt på ett possitivt sätt.

Så nu kommer jag att skriva om oss, om Öland, om vad vi skulle kunna göra för att utveckla ön osv.

Jag kan inte garantera att det inte kommer att bli en och annan raljerande skrift om våra politiker, det är allt för frestande ibland, och ack så lätt att finna kul vinklar i detta. Men det skall också bli allt annat också, förslag, möjligheter, hyllande av alla dessa människor som faktiskt gör något för att ön ska gå framåt, kort sakt också älskar detta ställe :-).

Så nu ska det komma lite skrift lite då o då, och jag hoppas att andra ska finna vägen hit och bidra med egna inlägg också, för alla ideer behövs.

Ciao
Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar