Porten till Alvaret

Porten till Alvaret
Foto: Annika Lund

torsdag 29 september 2011

Lite hektiskt nu :-)

Hej alla,
Jag tänker skriva här, med lite olika teman, och då försöka hålla lite tempo, ungefär så där varannan dag i alla fall :-).
Men just nu är jag kommenderad frivillig, av min fru Annika, det är Skördefest på gång :-).
Och Annika, har tre utställningar, som jag måste hänga, eller i varje fall två av dom. En i Degerhamn, hängde den i går onsdag, blev riktigt bra. Den är på bensinmacken i Degerhamn, väl värd att besöka, för vår gode vän Angelica ställer ut i lokalen bredvid, detta tillsammans med Annika Lijestam, också mycket bra.

Sedan ställer Annika ut i Borgholm, på Villa Lavendel, där ställer hon ut sina skulpturer, bilder printade på glas, monterade i kalkstenssocklar.

Men inte nog med det, jag är tvungen att hänga hennes utställning här hemma i hennes galleri också :-). Så det är lite hektiskt nu :-).

Men trots dessa små gnyende, så tycker jag ju det är kul,men jag blir lite sen att skriva här :-). Så jag återkommer efter skördefesten.

Men lite info innan dess. Fick in en insändare idag i Ölandsbladet, detta som svar på Bernt Klysing, som fortfarande inte vill svara på de viktiga frågorna. Vi får väl se om han gör det nu, skall bli intressant att se om det händer, och vad svaret då blir.

Och det händer en del spännande saker, eller har potensial att bli spännade :-). Södra öland, alltså vår kommun, har möjlighet att få en hel del pengar från staten för att utveckla ön, detta kan om det görs rätt bli en stor kick framåt. Men jag åter kommer till detta i nästa vecka.

Så ta hand om er så länge, här i Eriksöre, så ser vi fram emot en annstorming på mer än 40 000 besökare dessa tre dagar :-)

Ciao Lars

PS. Gömde ge adressen till Annikas hemsida, där ni kan se lite av vad hon gör som fotograf, hon är skit bra, och det är inte bara för att jag älskar henne som jag säger det :-). Här kommer hennes hemsida, hennes sida finns även här till höger i länkfältet:

http://www.lasvedesina.fotosidan.se/portfolios.htm

DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar