Porten till Alvaret

Porten till Alvaret
Foto: Annika Lund

fredag 16 september 2011

Hej

Lite trött idag, har suttit på informationsmöte om turismen på Öland idag, och det mina kära läsare kan ta musten ur den starkaste människan :-). Kommunalråden från båda kommunerna var där, ivrigt deltagande, men till vilken nytta, ja säg det :-).
Lisbeth från Borgholm sa att man var tvungen att vara ute o lappa bilar som tokiga på Victoria dagen, det var ju så att det var trångt när bilar parkerade fel, och till och med i korsningar och liknande, och då kom ju inte brandbilar mm fram, så det var en ren säkerhetsåtgärd att lappa dom. Så Lisbeth har en bra lösning på problemet, om man ger en p-bot till en bil, så försvinner den tydligen :-), vet i fan hur det går till, men säger hon det så. Personligen så tror jag att problemet kvarstår, om än med en liten summa till kommunnen att debitera, men vad vet jag om sådant, jag är ju inte politiker. Detta kom upp i samband med att man talade om en enkät man gjort med turister som var här då, dom var ju lite irriterade på att få lappar :-) minst sagt. Jag tror ju personligen att det kanske varit bättre att skicka ut, kanske det dubbla antalet lapplisor, men med uppgiften att visa våra besökare tillrätta, var dom kan parkera o liknande, kanske kunde detta skapa lite good will istället :-), men inga pengar till Lisbeth förstås :-)
Ciao Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar