Porten till Alvaret

Porten till Alvaret
Foto: Annika Lund

lördag 18 augusti 2012

Nytt Nytt Försök :-):-)

 Med ett visst roat leende läser jag mitt förra inlägg, kallat NYTT FÖRSÖK :-), daterat 2 februari i år, ja det var ju ett tag sedan och försöket var ju som var och en kan konstatera inte speciellt lyckat. Men nu börjar energin rinna tillbaka, jag har engagerat mig en hel del i Gripen Gas (PREEM) planerade borrningar efter gas på vår Ö och jag är även engagerad i att bygga upp en ny turistportal för Öland. Genom dessa olika aktiviteter har jag stött på hur vår kommun fungerar på olika nivåer, detta vad gäller support till våra medborgare och företa, hur man missköter infrastrukturen för en stor del av befolkningen i form av att inte ge tillgång till vatten och till exempel fiber för snabb och säker kommunikation, en basnödvändighet för att attrahera företag att etablera sig på Öland och i vår kommun. Jag har talat med en hel del människor runt om på ön såväl som många företagare som känner att de kämpar i motvind mest hela tiden. Så nu ska jag igen göra ett avstamp och ta upp bloggen och skriva om lite av varje, men detta med fokus på hur vi kan utveckla kommunen för alla och hur vi skulle kunna bli en växande och blomstrande kommun där företag och människor flyttar in och trivs.

Väl mött
Ciao Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar