Porten till Alvaret

Porten till Alvaret
Foto: Annika Lund

lördag 9 maj 2009

Socialdemokraterna har i alla fall visat hur dom tänker agera.

Jag var på köpstaden i Färjestaden och handlade idag (lördag)!

Socialdemokraterna hade stort pådrag för valet :-), bra tänkte jag!!! Men vad ser jag, det enda de pratar om är EU-valet. Bara om att, du går väl och röstar i EU-valet!! Inte ett enda ord om Folkomröstningen, inte en kommentar, det enda de ville, var att jag skulle rösta på deras kandidat i EU-valet, och hur viktigt EU-valet var.

Jag blir helt stum, ni skiter ju totalt i oss medborgare, och jag kan nu säga utan att rodna, NI LJUGER i alla era fina uttalanden om att folkomröstningen är viktig och att information ska ut. Jag har alltså totalt rätt i mina tidigare insändare om att ni försöker gömma valet, och få det att passera så obemärkt som möjligt. Det finns inget annat sätt jag kan tolka det på.

Jag skulle vilja höra Socialdemokraternas ledare, Tommy Eliasson, här i Mörbylånga kommun förklara hur ni tänker, om ni över huvud taget tänker??

Så nu kära politiker är det dags att börja förklara er, och det högt och ljudligt för medborgarna. Kom ut ur era garderober, där ni sitter och trycker. Era trygga och skyddade platser i kommun och dess politiska organ är snart upp till revision, hoppas jag.

Ciao Lars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar